top of page

מידע על קבלת היולדת במיון יולדות - וטיפים שיכולים לעזור!

Updated: Nov 6, 2022

מזל טוב יש לך צירים חזקים כבר כמה שעות טובות שכבר מצטופפים ולא נעלמים- זהו זה הגיע היום שאליו פיללת ואת בלידה! הגעתם למיון יולדות וכל רצונך עכשיו הוא שיגידו לך שאת לפחות בפתיחה 4 (מתפללת שאולי יותר) ותקבלי חדר כמה שיותר מהר.

את צריכה לדעת שהרבה פעמים כאשר תגיעי למיון יולדות את לא תהיי היחידה שם עם צירים ואולי מצפה לך המתנה, זה יכול להיות לא פשוט אבל זה חלק מהתהליך אז בשלב זה אם כבר פחות קשה לך לתקשר והצירים מאוד מורגשים ויש לך דולה איתך, עדיף שהבן זוג יגש לאחיות ויטפל ב"טופסיאדה" ואת תמשיכי להתמודד עם הצירים ביחד איתה ותנסי לנוח בין לבין ובכל זאת להתכנס ולנשום. בנוסף, לפנייך כמה דברים שתצטרכי לבצע לפני שתקבלי חדר:


• תשאול רפואי: כגון בדיקות בהריון, סכרת ,מצב בריאות כללי של היולדת סוג דם,GBS וכו'

אז בלידה ה-2 שלי הגעתי לבית חולים בפתיחה 4 ובזמן שהייתי עם צירים מאוד אינטנסיביים האחות תשאלה אותנו (הדולה שלי עוד לא הגיעה ואני נשענתי על בעלי והייתי מאוד כאובה) על כל הרקע הרפואי שלנו, בדיקות שעשינו, אפילו הפלות שעברתי..

עכשיו, האחות מחוייבת לקבל את המידע הזה ולשאול את כל השאלות כדי לא לפספס, זאת האחריות שלה, אבל ליולדת עם הצירים זה לא בדיוק גורם להפרשת אוקסיטוצין מה שנקרא. (כתבתי בנפרד פוסט על ההורמונים בלידה וחשיבותם).

ולכן עצתי, אם הגעת לשבוע 40 תעשי את הביקורת בבית החולים שאת מתכננת ללדת בו (אני ילדתי בתל השומר אבל את הביקורת עשיתי במאיר כי הייתי קרובה לשם באותו היום), וכך הרקע הרפואי והנתונים שלך ישמרו במערכת מהיום הזה וזה יחסוך לך זמן וכאב ראש.

• מוניטור : כדי להיכנס לחדר לידה בית החולים דורש ניטור רציף של העובר, לפחות 20 דקות, וזה חלק שיכול להיות טריקי אם את בצירים עוצמתיים כי זה לא פשוט להיות מחוברת למוניטור ולדאוג שהמתמרים ישארו במקום כשיש לך ציר והאינסטיקט הוא להיות בתנועה (ובטח לא על הגב), כל עוד המוניטור זז את לא חייבת להיות בשכיבה, זהו חלק שכדאי לגייס אליו כוחות כי את כן רוצה לסיים איתו כמה שיותר מהר ובפעם אחת אם אפשרי.

אם המתמר כן זז חשוב שבן זוגך או הדולה ישימו לב לכך ויסמנו לאחות באותו הרגע- למה? אם המתמר זז במוניטור הוא עלול לקרוא את הדופק שלך במקום של העובר ובמוניטור זה יכול להיחשב כירידת דופק.


• ואז הבדיקה הוגינלית- המיילדת היא זו שמבצעת אותה. זאת הבדיקה שתכריע אם פנייך מועדות לחדר לידה או מועדות לפרסה חזרה הביתה ולרב נשים ירצו לדעת ולהבין באיזו פתיחה הן נמצאות.

בבדיקה הוגינלית יגידו לך את מצב הפתיחה והמחיקה.

טיפ: תבקשו גם לדעת את גובה העובר, למה?

לפעמים ובמיוחד בלידה ראשונה לוקח זמן לפתיחה והמחיקה, אבל עוד נתון חשוב הוא גובה התינוק כאשר מדד זה מתחיל ב3- עד 3+ כאשר 3- ראש התינוק גבוה עדיין באגן, ו3+ זה ממש כבר שהראש מבצבץ. ובבדיקה הוגינלית לא תמיד יגידו ליולדת את הנתון הזה ואפשר לשאול כי למרות שהפתיחה והמחיקה יכולים להיות קטנים גובה הראש יכול להיות נמוך וזה יראה בכל זאת על התקדמות.






2 views0 comments

Recent Posts

See All

פלייליסט ללידה- חשוב ? ולמה?

אתחיל ואומר שבעולם ההריון והלידה היום יש מיליון ואחת הצעות למה חשוב שתכיני ללידה, דבר העלול לגרום למצב ההפוך אצלך, מרב שיש כל כך הרבה דברים להכין וכל כך הרבה איך להתכונן זה יכול ליצור לחץ להספיק את הכ

פודקאסט שאת רוצה לשמוע

"באות לעולם" זה שם הפודקאסט בספוטיפיי, זהו פודקאסט מומלץ על הריון ולידה של מיכל רוזן ואביגיל גורן. דולה ומיילדת המדברות ומסבירות על הרבה מן המושגים מעולם הלידה ומשתפות חוויות מהחדר לידה, סיפורי לידה,

bottom of page