top of page

החשיבות של להגיע רגועה ללידה/ הורמונים בלידה והשפעתם על הלידה

Updated: Oct 20, 2022

נושא כל כך מעניין וחשוב!

למה כ"כ חשוב?

כי לידה היא בראש ובראשונה תהליך הורמונלי, ז"א ההורמונים שמופרשים בזמן לידה הם מרכיב חיוני בהתקדמות הלידה.


אז בואי נכיר את השחקנים המשתתפים בלידה:

אוקסיטוצין- השחקן הראשי!הורמון "ביישן" אשר מופרש כאשר האישה רגועה ומוגנת, והוא האחרי ליצירת הצירים, וכך בעצם קורים כמה דברים- פתיחה ומחיקה של צוואר הרחם והורדת התינוק בתעלת הלידה.

ז"א אנחנו רוצים הפרשה טובה של אוקסיטוצין במהלך הלידה.

אנדרופינים- עוזרים בשיכוך כאבים והקלה בכאב ומסייעים לנו להיות במצב תודעתי אחר, "בזון", מכונסות בתהליך. אנחנו נרצה לראות ייצור מוגבר של האנדרופינים לקראת השלב השני שבו הפתיחה מלאה והתינוק לקראת יציאה (בשלב זה יצטרף גם הורמון האדרנלין)


את האדרנלין אנחנו לא נרצה בשלב הראשון של הלידה, הוא מופיע בזמן סטרס לחץ מתח או פחד, וכאשר הוא מופרש הוא מונע את ההפרשה של האוקסיטוצין.


אז בעצם החשיבות של להגיע רגועה ללידה היא כדי שהגוף יוכל להפריש אוקסיטוצין ושהלידה תתקדם באופן טבעי. בשלב הראשון של הלידה, הנקרא גם השלב הלטנטי (כאשר מתחילים צירים לא סדירים ולא תכופים, כאלה שהאישה יכולה להתמודד איתם וגם לתקשר עם הסביבה) כאשר אין סימנים חריגים והאישה מרגישה בטוב אפשר להשאר בבית בסביבה הטבעית ולהתמודד עם הצירים בבית או בכל מקום שגורם לך לרוגע, אפשר לשים מוזיקה שאת אוהבת, אפשר ללכת לטיול בטבע או בים אם זה קרוב לך ומרגיש לך בנוח, המטרה היא להתחיל לשחרר את העולם החיצוני ולעשות דברים שגורמים לך הנאה.

כאשר את בחדר לידה כדאי להמשיך ולנסות לשמר את האווירה הנעימה שהייתה בבית כדי להמשיך לייצר את הורמון האוקסיטוצין, אפשר להחשיך את האורות, אפשר לשים מוזיקה ואפשר להביא כמעט כל דבר שאת יודעת שגורם לך לרוגע ונעימות, זה יכול להיות ריחות נעימים ואפילו סדינים נעימים מהבית. רצוי שבשלב הזה המלווים שלך ידעו על העדפותייך ואת לא תהיי עסוקה בדברים אלה אלא תוכלי להיות מכונסת בלידה בלבד.

10 views0 comments

Recent Posts

See All

פלייליסט ללידה- חשוב ? ולמה?

אתחיל ואומר שבעולם ההריון והלידה היום יש מיליון ואחת הצעות למה חשוב שתכיני ללידה, דבר העלול לגרום למצב ההפוך אצלך, מרב שיש כל כך הרבה דברים להכין וכל כך הרבה איך להתכונן זה יכול ליצור לחץ להספיק את הכ

פודקאסט שאת רוצה לשמוע

"באות לעולם" זה שם הפודקאסט בספוטיפיי, זהו פודקאסט מומלץ על הריון ולידה של מיכל רוזן ואביגיל גורן. דולה ומיילדת המדברות ומסבירות על הרבה מן המושגים מעולם הלידה ומשתפות חוויות מהחדר לידה, סיפורי לידה,

bottom of page